Sunday, 2 January 2011

Cikgu cerdik anak murid pandai


Orang kata bila cikgu cerdik anak murid pandai.
Ditambah bila cikgu mengajar anak murid dengan ikhlas
dan kerana Allah.
begitu juga dengan anak murid.

ini memang kisah untuk cikgu cerdik anak murid pandai.
kisah eksperimen di sekolah..
baca dengan lebih lanjut ye




dulu-dulu masa sekolah pernah tak korang mengikuti eksperimen bedah katak??
hooohoo..saya memang lah tak pernah..
nak pegang katak pun takot..
tapi kalau katak tu boleh menjelma menjadi putera..nak kot pegang.
lagipun saya tak amik subjek biologi.
;p

oke, kalau anda yang berada di sekolah ataupun dimana-mana sahaja
yang melibatkan eksperimen pembedahan habitat ni..
tolong yea...tolong cari habitat yang memang untuk tujuan penyelidikan..
kebiasaannya adalah katak atau tikus..
jangan cari benda lain..

ini kisah....
bila seorang cikgu menyuruh anak murid mencari binatang untuk
buat eksperimen pembedahan...
katanya cari la binatang pape pun
kucing ke katak ke tikus ke..
ouh.saya sangat sensitif bila mendengar kucing..
anak-anak murid pun yang kononnya nak cari keunikan..
mencari kucing untuk dijadikan bahan eksperimen...
TOLONG!!!!rasa macam nak menangis...
kucing dijadikan eksperimen...??
dan cikgu pun membenarkan mereka lakukan eksperimen pada kucing tu..

sedih dengar...
kucing tu sah-sah la mati kan?
tetap rasa task berperikemanusiaan...
cikgu-cikgu di luar sana..
tolongla, anda golongan yang cerdik pandai..
bertindak ikut kewarasan akal fikiran anda..
dan anak murid pula..
jangan la nak jd terlampau unik sgt...
kalau nak unik sgt cari la buaya...
ha..kan lg senang...
fikirlah dulu...



No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...