Thursday, 23 June 2011

Tribute to Panjang

Tribute to Panjang

Panjang tu adalah nama bagi.....


kucing saya yang saya bela dari kecik lagi..
kenapa tribute yea
sebab kucing ini sudah lama menghilangkan diri dari rumah..
saya tak rasa dea lari dari rumah
sebab 2 ekor lagi adek beradeknya masih wujud lagi di rumah
saya percaya ada orang yang telah membuang 
kucing kesayangan saya
jadi kira kenangan lah untuk kucing yg saya sayang..

ini gambar ketika dea sudah membesar

sila abaikan orang yang berbaju oren itu...

asalnya ketika kucing ni masih kecil,
mak kucing suka sangat bawak anak-anak kucing ni kat rumah..
dan si panjang ni adalah paling penakut dengan orang ketika kecik...
nk pegang dea kne rasuah skit dengan memberi makan,
barulah dea oke...
itu cerita ketika masih kecil..

bila dah besar, perangai dea mula berubah...
pantang melihat wanita bertelekung..
dan mahu mendirikan solat...
bila start solat je...
dea cepat-cepat akan datang, 
then dea akan cube untuk panjat belakang kita..
dan kalau sujud, dea akan tangkap kepala...
jadi, bile nak sembahyang pastikan dea tak ada di bilik dan pintu bilik tertutup rapat...
sebab walaupun dea berada di depan rumah,
tapi dea boleh hidu time orang tengah solat..
pantas je dea lari...

satunya yang pelik..
kucing ni kalau makan ikan atau ayam kena ada syaratnya...
1.ikan/ayam kena buang tulang dan hancurkan.
2. kne suap sikit-sikit kat mulut dea..
sebab dea tak akan makan kalau bagi seekor/seketul ikan/ayam
tkpun dea akan buat aksi mcm nak muntah...


tapi sekarang..
dalam kenangan....


mood : windu kn Panjang..

2 comments:

Apex said...

alololoo.... sedih nyer...~
Si Panjang tuu gi merantau kot... huhuhuu...;D

ainunmata said...

:( merantau kah.....?sedey tak balek2....

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...