Saturday 20 October 2012

Congratulations Nurul & Midi


Tahniah kepada Nurul Hafizah & Midi, atas perkahwinan mereka. Sebenarnya dah dekat sebulan mereka berkahwin, tapi baru sekarang saya sempat buat entry.  (Bz lah katakan).

favourite gambar mereka yg saya sangat suke
upsss..saya cilok dari photographer mereka
siapa yang berminat untuk cari photographer kahwin di Batu Pahat bolehlah terus ke

Alhamdulillah,akhirnya mereka disatukan juga setelah pelbagai dugaan mereka tempuhi. Hehe..congratulations lagi..:)  

Ada kisah di sebalik majlis mereka ini..Untuk majlis ini, saya dan kawan-kawan menyewa homestay di Batu Pahat. Sayangnya tak dapat ambil gambar, dan saya rasa ianya homestay yang sangat murah berbanding tempat lain.  RM120, untuk rumah semidi, tersedia dengan 3 bilik tidur. Siap iron, peti ais, tempat memasak, mesin basuh dan banyak lagi..pokoknya semua memang tersedia elok. Tapi kalau uolls nak booking boleh ke iklan ini Homestay Batu Pahat .

Majlis nikah hari Jumaat Malam, dan nak dijadikan cerita saya dan kawan-kawan kira jadi flower girl..eh..eh..bukan-bukan. Jadi dayang bagi puteri, membawa barang hantaran...Tema baju adalah green apple. Comel kan warna green apple..Masa nak buat baju untuk nikah pza, saya agak buntu nak buat baju ape. Macam-macam design yang saya fikir..yg mana satu ek...?


Serius buntu..But the most baju that i love are from jovian mandagie. So sweet baju dea. Tapi yang buntunya siapa nak jahit.  At last mintak tolong makcik saya yang jahitkan. Tapi terpaksa mencari design yang senang dibuat. Jovian mandagie its look simple but i believe, seni nya tu mesti not simple. So i search design favourite..Peplum. Bolehlah untuk orang gemuxx macam saya ni..Peplum la sangat...Tadaaa...inilah bajunya



Hasilnya.....





Berbalik kepad kenduri pza..Konon nya nak gerak lepas maghrib sebab majlis akan berlangsung lepas isyak. Tapi kami semua taksubnya ber make-up sampai tak sedarkan diri dah masuk waktu maghrib. Nak jadi dayang lah konon nya..bersiaplah kami sehingga terleka sudah masuk waktu isyak..cik pza (ketika itu belum jadi puan) dah byk kali call..kami pun kelam kabut memecut ke rumah pza. Yg gelabahnya bila pza ckp rombongan lelaki dah sampai..lagi lah kami gelabah..kami sampai pun kami bertembung dengan rombongan pihak lelaki..kelam kabut dibuatnya. Tapi kire kami sampai on time jugaklah.
Alhamdulillah..

Barang hantaran semua kami bawa turun..dan  sementara menunggu majlis akad..kami pun duduk lah bergambar. Memang bergambar sakan kami..
Kami sigadis pingitan...


Sekali lagi gmbr untuk posisi kurus...



Bersama eera yg bru berkahwin...:-)

Selesai sudah majlis akad..time untuk bergambar dengan pengantin...ups  penat menaip...jd..lets the picta story the moments....



Sebenarnya pelamin majlis pza ni dibuat sendiri, bukan tempah dengan bridal...jom Tengokk.mmg chantek





Like a reunion....


Anyway pza..congratulation again..

No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...