Sunday 11 March 2012

my melody: tinggal kenangan

agak sebak dan sedey. dah la kereta kena langgar, lepas tu kena saman ..saman bukan atas kesalahan kita..
ketika kejadian, saya tidak berada di tempat tersebut..tapi yang memandu nya adalah tunangan saya dan juga ada seorang rakannya.

Kisahnya, tunangan saya tengah drive..then tiba-tiba ada kereta bernombor plate WSJ 252 membawa laju dari belakang..kemudiannya  menghon kereta tunangan saya..dalam sekelip mata kereta Melody tu telah dirempuh..dan terpusing-pusing diatas jalan raya sebanyak empat kali..... Mujur tak jatuh laut je...Akibatnya Melody saya terbalik....

saya mendapat panggilan dari tunangan dan agak terkejut dengan berita tu...bergegas menuju ke danga bay... "astagfirullah"..istigfar sebab keadaan kereta teruk...dan risaukan keadaan mangsa yang berada dalam kereta... nampak ambulans lagi lah berderau darah... nasib baik tunangan saya dan kawan saya tak cedera teruk...



saksi-saksi pun ceritakan balik keadaan kejadian.. Menurut saksi yang menaiki motor dan saksi-saksi lain mereka nampak....india tu bawak dalam keadaan sangat laju..motor tu pun kalau tak lagi sikit kena langgar...
nasib baik lah ketika langgar tu tiada kereta lain. kalau tak tak macam mana lah jadinya...

dan tunangan saya  dibawa ke hospital..untuk check up..tapi time tu hospital ramai pula orang....so kami buat report dulu..dah buat report..kemudian kami balik semula ke hospital...tunangan saya kne 3 jahitan..dan badan pula lenguh2...time kt hospital ..polis pun kol...katanya nak jumpa kat accident site...tunangan sy cakap  "  cik saya kat hospital , tengah jahit tangan" polis tu pun cakap " takpe-takpe..kte jumpe kat balai.."

oke...lepas tu saya, mak, ayah, tunangan. kawan kami dan isterinya terus ke balai polis...sampai-sampai balai polis je...polis terus cakap pada tunangan, awak ni salah dik....tiba-tiba macam tu...kami yang kena langgar kami yang salah... kami cakap kami ada saksi..tapi...polis tu terus cakap..ini bukan masalah saksi...mereka taknak saksi..dan polis terus keluarkan saman...polis siap cakap "saya tahu awak student, kalau awak ada duit nanti awak jumpe saya untuk bayar saman"...terima kasihlah polis...anda terbaik dari ladang,,tak nak dengar penjelasan kami...so can we believe in police....???
nilah kereta yg langgar melody kami tue...



agak sedih...kenapa kami yang kena langgar tapi kami yang salah..
agak meyedihkan ORANG MELAYU kita tikam sendiri orang melayu kita...
Apa lah nasib orang melayu seperti kami yang kena tindas...
Kalau kami salah, kami boleh terima...
Masalahnya kami mangsa keadaan...
terbaek lah polis trafik malaysia ni....

No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...