Monday 20 February 2012

Therapy : terapi

Ada macam-macam therapy yang ada ; therapy physical, therapy message, therapy wangian dan therapy physiology dan macam-macam lagi la..Minggu lalu teman cik tunangan bersama dengan family tunangan pergi buat therapy gaot untuk cik tunangan....therapy ke tu? terapi la kot...mula-mula memang cik tunangan tak nak. Kawan-kawan pernah suggest. Tapi cik tunangan memang tak endahkan. Dia lebih rela tahan sakit daripada  pergi ke tempat-tempat macam tu. So, one fine day....my bos pun call...suggest untuk buat therapy lintah sebagai alternatif.  I'm okay with that...tapi cik tunangan....camne yea.. so jadi solution nya saya ckp dengan bos, maybe nak kena cakap dengan mak dia...sebabnya dia memang mendengar cakap maknya..

So, a few minutes later...cik tunangan cakap oke..mesti lah bos dah inform pada cik tunangan. Tapi sebelum nak pergi ke lintah tu..macam-macam alasan dea bagi..nak pergi makan lah..nak pergi Plaza Angsana nak beli buku lah..memang macam-macam lah.. Kena paksa juga.. At last, pergi jugak..

Lokasi adalah di Semua Orang Boleh Berniaga (SOBB) di Skudai. Cik tunangan kena lima ekor lintah dan lintah diletakkan kat bahagian yang sakit. First time geli jugak..macam mana lah makcik tu boleh pegang je lintah tu. Kena tunggu kat situ sampai lintah tu jatuh.. Lame jugak menunggu...sampaikan mak kepada cik tunangan pun buat juga...untuk kencing manis..

Jom-jom tengok lintah di kaki orang gaot..

ni antara budak yang sangat berani buat lintah.kecik je orgnye..



Ni superb lama gile lintah tu bekerja.. Lintah ni merupakan lintah yang first skali..dan dia juga lintah yang paling lambat jatuhh...gile besar bila dia terjatuh tu...


Ni pula lintah yang first sekali jatuh.. Lintah ni lintah yang kedua diletakkan di kaki cik tunangan. Dah masukkan dalam botol bila lintah ni jatuh.


Korang nak cincin alaf baru?? nak boleh lah buat seperti dibawah



yang ni kat tangan mak kepada cik tunangan..comelkan cincin tu..boleh la cuba..

Secara keseluruhannya...hampir 4 jam kami duduk di situ menunggu lintah jatuh ke lantai.  Bila selesai, habis badan cik tunangan gatal-gatal. Mungkin itu kesan sebab asid urik banyak sangat dalam badan.  Sebenarnya dah setahun tak kena. Tak tahu silap makan apa.

Untuk anda penghidap gaot, sila jaga pemakanan anda. kalau tak anda kena lah try pergi buat rawatan lintah.. ;p

4 comments:

ed said...

eh2...buat jugak ye terapi lintah ni...wahhh..da ade bapak lintah la kann.....

ainunmata said...

ngeeee....tue lahh

Unknown said...

Bole tau x buat lintah ni dekat area mana.. sekor lintah rm brpe erk..

Unknown said...

Bole tau x buat lintah ni dekat area mana.. sekor lintah rm brpe erk..

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...