Wednesday 8 February 2012

Kaki bodek merosakkan organisasi

Pernah tak dengar ayat ni.. Ayat dalam cerita Mr Labuci lakonan Rozita Che Wan & Azhan Rani. Bukan nak bercerita tentang drama Mr. Labuci tetapi nak bercerita tentang drama kehidupan manusia hari-hari.  Dalam sebuah organisasi ada je kaki bodek yea. Awas!! Berhati-hatilah dengan kaki bodek.





Pernah tak korang ternampak atau mengalami bila seseorang tu kerap memuji orang atasannya atau kepada anda. Ataupun kerap memberikan hadiah atau cenderamata kepada orang atasannya atau anda. Oleh itu, anda perlu bersedia dari fizikal dan mental disebabkan orang begitu mempunyai muslihat yang sangat tersirat.  Contohnya pekerja anda kerap memberikan anda hadiah dan pada hari berikutnya dia akan membuat masalah pada anda pada hari berikutnya.  Bila nak tegur anda akan rasa bersalah disebabkan sebelum ni orang tersebut sangat baik dengan anda. Anda pun tak jadi lah menegur.  Tak apa lah..lain kali insan itu tak akan mengulangi kesilapanya.  Hey....wake up!!! Anda harus bangkit...yang salah tetap salah. Kalau begitu lah tindakan anda, anda harus ingat yang sebenarnya anda telah dipijak. Tindakan anda itu akan menyebabkan orang tersebut akan mengulangi kesilapannya.  

Sebab itulah dalam cerita Mr Labuci menyatakan Kaki bodek merosakkan sebuah organisasi.. Malah ia turut merosakkan ekosistem dunia kita ini..Jadi hindarkan diri anda dari kaki bodek dan juga janganlah jadikan diri kita ini kaki bodek.

No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...