Monday 7 February 2011

Jejak jalan

J.E.J.A.K  J.A.L.A.N

Semalam seharian jejak jalan
dari Johor ke Pilah
dan Pilah ke Johor

Biasanya ikut PLUS HIGHWAY.
melalui senawang.
oleh kerana mendengar info trafik di corong radio
(tak spesifik radio mana.sebab banyak kali tukar siaran radio)
keadaan lalulintas agak sesak ke arah 
Selatan ke Kuala Lumpur
Kuala Lumpur ke Selatan
jadi cuba untuk cari alternatif lain ke kuala Pilah.
Lalulintas ke Selatan memaaanggggg

sesak!!!


oleh kerana saya sebagai driver 
saya memilih laluan ke Pilah melalui Simpang Ampat, Melaka
dengan bantuan penasihat saya.
siapa lagi...ayah saya lerr....
selaku orang yang dah berpengalaman membawa kerete
Dari Simpang Ampat ke Tampin
dan kemudian melalui Johol
dan sampai ke Kuala Pilah.
Laluan itu memang sangat 
SUNYI
BUKIT BUKAU
memang agak mencabar.
nasib baik bawa kereta auto.
Kalau manual gamaknya memang tak drive.
ada juga kesan-kesan tanah runtuh.
Jadi saya TAK RECOMMENDED laluan tersebut

ada orang cakap boleh melalui Simpang Ampat-Rembau-Pilah.
Tapi mak cakap, jalan tu lagi menyeramkan

Apa-apa pun alhamdulillah kami selamat sampai ke Pilah
untuk menghantar adik nyza ke UITM Kuala Pilah.
mencabar tau perjalanan kami.
Oleh itu kena lah anda belajar bersungguh-sungguh..:p

Perjalanan balik pula jalan sangat jem
nak keluar pilah ke bukit Piatu sesak
Jadi sekali lagi pilih jalan laen.
Jalan melalui Bahau -Segamat- Yong Peng
aha...redah saja lah..
nak elakkan jem..
tapi tak tau jalan

sangat penat, sebab jalan tak berapa nak elok
mungkin disebabkan banjir hari tu.

moral of da story
rancang perjalanan anda
tapi saya sangat suka..:)
sebab saya suka explore jalan..


No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...