Saturday 15 January 2011

Website sendiri!!

Korang pernah tak teringin nak buat website sendiri?
ada sesetengah orang buat website sgt susah..
tapi bagi pakar-pakar it mesti senang kan?
sebab itu untuk mendapatkan khidmat mereka agak mahal tapi berbaloi.

saya suke kalau buat website sendiri..
tapi saya memang tak tahu langsung tentang php atau sebarang benda la berkaitan it..
cuma saya suka cuba-cuba sahaja..
kalau setakat mencuba mestilah semua orang suka kan yang murah kan..
oke jom reviews sikit macam mana korang boleh develop sendiri website dengan kadar yang murah..

1. pemilihan webhosting
pemilihan webhosting mestilah kita nak pilih kadar yang termurah. pilihan saya adalah semestinya JOMHOSTING.NET

Malaysia Cheap Web Hosting

Ini adalah pilihan saya semasa nak mencari webhosting yang murah. Dengan webhosting saya boleh bli domain dengan harga RM45.00 setahun. sangat suke.
Alhamdulillah, sekarang dah hampir 2 tahun menggunakan servis jomhosting ni. Services : TIPTOP!! sangat suka, sebab saya byk kali ada problem dengan website saya, tapi bila query pihak jomhosting solve dengan baek skali..

2. Website builder

Website builder ni perlu ada di control panel supaya kita boleh manage & create website kte. Di awal pembikinan website saya menggunakan website builder yang sedia ada iaitu 


dalam rvsite builder, template adalah disediakan, oleh itu agak terhad untuk menggunakan template yang kita inginkan...
kemudian bertukar kepada website builder yang lain iaitu,


yang ini adalah user friendly dan banyak juga free template yang kita boleh search & gunakan...

SELAMAT MENCUBA..:)




No comments:

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...