Monday, 20 December 2010

Pencinta kucing


Cat lovers


sape suke kucing?
kucing ni dikatakan binatang yang agak rapat dengan manusia.
dan juga binatang kesayangan Rasulullah S.A.W.

kucing ni binatang yang tersangat lah comel.
especially kalau dea kecik cmnih..


bertambah lagi kalau kucing tengah tido..memang rasa macam nak kacau je..macam nak picit-picit

kalau kucing gemookkss mcm ni pun lagi la...geram tengok tahap kecomelan nyerr


kucing juga suke buat aksi yang cute!!!


tapi....

yang sedihnye..
Lately ni mcm banyak je dengar kes-kes aniaya kucing.
Especially kalau orang luar...
Ada yang makan kucing lah
 pijak kucing la.
Simpan kucing dalam botol..
Ish.. ape ni...?

Itu yang kat luar Malaysia.?
Yang kat dalam Malaysia ni macam mana pulak?
Percaya atau tak percaya, 
orang Malaysia ada juga yang aniaya kucing.

Pernah beberapa tahun yang lalu,
depan mata saya sendiri
sekumpulan manusia memasukkan kucing dalam guni.
oke, saya faham kerjaya anda ditugaskan untuk menangkap kucing itu..
tapi tak perlu menganiaya kucing tu bole tak..
dah masuk kan kedalam guni lepastu pusingkan guni tu berkali-kali.
sampaikan kucing tu mengiau ketakutan..
dan setelah itu dengan kejam nya mereka menendang kucing yang dalam guni tu.
boleh gune perkataan kejam untuk mereka.?
harus lah..

perbuatan tu bukannya sekali sahaja ..berkali-kali
rasa kalau ada batu time tu memang dah baling kot (chewahh..mcm berani je ek)
tapi memang tak tahan tengok tindakan mereka tu.
tak pasal-pasal mulut ni ringan je nk jerit sekuat hati..
"HOI!!LELAKI PENDERA KUCING!!"
huh..puas hati...
walaupun mereka tak nampak saya..
atleast biar satu kolej pandang mereka..
PUAS!!!

Oleh kerana saya ni cat lovers..
jadi saya tak nak letak gambar-gambar yang menganiaya kucing..

setiap perbuatan yang jahat mesti Allah S.W.T akan membalasnya.
walaupun anda tak suka kucing, anda jangan sekali-kali aniaya kucing.
sedangkan pada zaman Rasulullah S.A.W
seorang wanita yang mengurung dan membunuh kucing ditempatkan di neraka
manakala 
seorang pelacur yang memberi minuman kepada anjing yang hampir mati kerana dahaga, 
Allah S.W.T mengampunkan dosanya.

Oleh itu, jangan lah menganiaya binatang ye semua..


*sy chenta kucing sy*

pic ni gambar masa mereka kecik..



next update story tentang mereka. bole?

2 comments:

aisya said...

xpaham nape ade org sanggup dera kucing.. huhu.. diorg xnmpak ke kucing tu comel?

ainunmata said...

itula..tk fhm jugak..
mereka sume tk ada hati tak ada perut..campur-campur tak berhati perut..:p

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...